Testy monitorow

Autor: Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 15:25:50 MET

Czesc

Ciekaw jestem jak testujecie monitory (takie ktore chcecie kupic
oczywiscie). Ja mialem do tej pory 2 zlosliwe testy, a moj kolega
dorzucil trzeci ktorego wiekszosc monitorow nie przechodzi. A moze to
apteczne zludzenia oka?

1. Dac na calym ekranie szachownice czarno-bialo jako tlo. Sprawdzic
czy nie ma interferencji w okolicach rogow ekranu

2. W Windows dac biale tlo (lub narysowac sobie czarne ramki na bialym
tle) i zobaczyc czy za ramkami i kreskami (pionowymi i poziomymi) nie
ciagna sie duchy (cienie w prawa strone)

3. NOWY Dac czarne tlo i narysowac linie poziome i ukosne kolorem
magenta (biskupi fiolet). Sprawdzic czy jest linia niebieska
(granatowa) powyzej lub ponizej linii magenta. Mozna sprawdzic tez w
kolorach cyan (jasnoniebieski) i yellow (zolty)

Wszystkie monitory ktore testowalem ta nowa metoda (3) niestety
okazuja sie smetne. Moj tez...

Chetnie poznam inne metody.

Zbyszek