Plyta SIS i AMD DX2 80

Autor: stud (nowicki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 14:00:02 MET

Przymierzam sie do zmiany plyty na PCI. Upatrzylem sobie taka jedna
i prosze o opinie. Zrobiana jest na chip'ach SIS 85C496 i 85C497
a sterowniki sa na w83768 i w83777. Jest to jedna z najtanszych obecnie
plyt PCI stad moje obawy czy czegos w niej nie okrojono (np lipny
sterownik EIDE) i jak na niej chodzi Linux i/lub OS2.
Przy okazji - wiem, ze sa lepsze marki, ale cena gra _bardzo_ duza role.

Drugie pytanie dotyczy procesora. Jakie sa typy AMD DX2 80 i jak je
od siebie odroznic (oznaczenia na obudowie, kolor itp) a przy okazji
nie kupic szlifowanego. Slyszalem, ze czesc z 80-tek to 100-ki,
ktore odpadly przy kontroli jakosci. Stad pytanie - czy sa 80-tki
enhanced (jak je poznac)?

ps.
Przy okazji - czy sa gdzies na sieci w miare dokladne porownania
szybkosci kart graficznych?

--
Janusz Nowicki
nowicki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl