Moje klopoty z AT

Autor: Piotr Roszkowski (roszkowski_at_helium)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 10:26:17 MET

Mam takie problemy ,czy mozecie mi powiedziec jak je rozwiazac :

1. Gdy przegrywam ze stacji dyskow na twardziela lub kasuje pliki na
dyskietce to monitor robi sie czarny i juz nic nie da sie zrobic
chociaz komputer dobrze dziala jesli sie pamieta gdie co jest na ekranie
to mozna spokojnie pracowac (rzecz jasna nie jest to wygaszacz).

2. Nie moge w Biosie ustawic by komputer korzystal z pamieci typu extended
(w okienku obok ustawien jest napis ze komputer nie wyczuwa tej pamieci
a gdy mimo to ustawie jej ilosc na tyle by wszystko co jest sumowalo sie do
1MB to gdy komputer sie bootuje wyskakuje jakis mismatch Cmos ,udaje sie co
najwyzej ustawic 640 - konwencjonalna pamiec , 0 -XMS , 112 - EMS .

Konfiguracja mego sprzetu to
monitor -Hercules ;
karta - jak wyzej ;
HDD - 420;