Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 17 Nov 1995 - 02:20:00 MET

On Thu, 16 Nov 1995 19:52:00 +0100 Raphael Posmyk wrote:

>Ciekawostka: ostatnio czytalem, ze odradza sie podlaczania
>na jednym kanale zarowno szybkich (dysk) jak i wolnych urzadzen
>(CD-ROM, streamer). Powodem jest brak mozliwosci tymczasowego
>przerwania raz wydanej komendy (aby ja pozniej na nowo aktywowac)
>lub zmiany kolejnosci w kolejce polecen - tak jak to robi SCSI.
>Powoduje to, ze szybki dysk musi czekac na wolny CD-ROM (ATAPI),
>az ten zakonczy swoj transfer danych. Takie cos, zwlaszcza w
>systemach multitasking, powoduje obnizenie ogolnej performance.

To wszystko prawda, mnie jednak wydawalo sie (WYDAWALO - tzn.
bede wdzieczny jesli ktos mnie oswieci), ze do tego wlasnie sluzy
parametr w nowszych BIOS'ach "EIDE FIFO" tzn. jesli wylaczymy FIFO, to
przestaje dzialac "First In First Out"
i kontroler moze zmienic kolejnosc osbslugi.

Grego

P.S. Juz od dluzszego czasu nosze sie z mysla o zrobieniu jakiegos
search'a po Internecie z kluczem "EIDE", ale ... wciaz ten cholerny
brak czasu. Moze ktos juz robil takie poszukiwania i udostepni
wszystkim co ciekawsze ze znalezionych adresow.

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it        G.Kus_at_Agora.stm.it