Re: Bad sectors na nowych dyskach ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 14 Nov 1995 - 21:18:17 MET

jwr_at_itc.pw.edu.pl (Jan Rychter) wrote:
>Jurasz Piotr (s827_at_ernie.icslab.agh.edu.pl) napisal:
>:Ostatnio kumpel kupil (u gieldziarzy) nowego Caviara 850MB i ku naszemu zaskoczeniu
>:mial on uszkodzone sektory. Po wymianie na kolejny bylo to samo.
>
> Mozliwe ze wasz problem polega na zupelnie czym innym, ale
>wykorzystam okazje zeby o tym powiedziec:
>pozdrawiam,
>jwr
>Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
>http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl

Jest jeszcze inny problem, zrodlo zakupow. Znajomy kupil na gieldzie
dysk bez sprawdzenia. zapakowany w folii, 850MB. co tu sprawdzac skoro nowy ?
przeciez producent to zrobil. Prawdopodobnie caviar, ale nie dam sobie za to
reki uciac bo nie pamietam :)))))) Przywiozl go do Lublina i probowal
podlaczyc.
Na poczatku preinstalowany dos wystartowal. zaczal partycjonowac. przestal
widziec dos'a. zawolal mnie. przyszedlem, a ten dysk jakos tak dziwnie
gwizdal. pierwszy raz spotkalem sie z takim typem dysku, wiec wylaczylem
i wlaczylem komputer. na poczatku startowal normalnie, tzn. cichutko zmienial
ton na coraz wyzszy az do predkosci nominalnej. lecz po krotkim czasie
znowu dalo sie slyszec niesamowity warkot :))))))
   sprzedawca byl OK. bez zadnego 'ale' wymienil dysk na nowy.
ale tanie zrodlo pozostanie tanim zrodlem.

ps: sobie kupil inny dysk, juz wymienia drugi egzemplarz na nowy.
    wlasnie zrobilem mu backup, gdyby mial ochote totalnie sie rozsypac :)
    po ok. 3 miesiacach pojawily mu sie bad sektory. dysk ma 370MB, i nie jest
    to specjalna rewelacja. Nie zauwazylem zeby zbytnio sie przegrzewal.
    dyski scsi i to z wentylatorem, zwykle osiagaja wyzsze temperatury jak
    tamten :)))))))

pps: z chlodzeniem duzych dyskow to fakt. masz racje. celka z dyskami w wielu
     typach obudow nie nalezy do najlepiej chlodzonych miejsc :)

--
                          oOOo