Re: Podkrecanie

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Mon 13 Nov 1995 - 14:02:38 MET

Maciej Kozinski napisal:
> Ryszard Korwin-Mikke - DI 153 5007 (rmikke_at_mofnet.gov.pl) wrote:
> : Czy takie podkrecanie polega po prostu na zmianie czestotliwosci
> : na plycie? To moze i ja bym sobie podkrecil - probowal juz ktos
> : podkrecic AMD DX2/66 do 80 MHz? Czy to ma sens?
> Uzywam od ponad pol roku w domu AMD 486DX2/80 MHz "podrasowanego" na 100
> MHz i sprawuje sie wysmienicie - zadnych klopotow. Czy ma sens? Pewnie,
> jesli nic za to nie placisz i procesor Ci sie nie spali:-) Sprobuj, warto.

Sa takie, ktore sie da i takie ktore nie. Jesli sie da, to czemu nie
probowac? Oczywiscie sa wyjatki: np. bawilem sie kiedys AMD DX4 V8T,
ktory chodzil na 120 i nawet sie bootowal i ... walil sie dopiero po 5
minutach ;-)

Generalnie, sprzetowo, podkrecanie polega rzeczywiscie tylko na zmienie
czestotliwosci na plycie ( u mnie wyjmuje jedna zworke), no chyba, ze
masz starsza plyte z jakimis dziwactwami.
Po za tym lepiej przejrzec wszelakie "Chipset setup'y". Zmieniaja sie w
koncu zalecane wait-state. Oczywiscie mozna je przyginac, na dobrym
sprzecie pojdzie.
Co do szybkosci PCI, dla CPU 120MHz (3x40) zalecane jest 20MHz (!),
poniewaz specyfikacja dopuszcza max. 33MHz. w praktyce jednak 40MHZ
czesto chodzi bez zarzutow (m.in. u mnie)
   Sorry za powtarzanie sie.
| /\/\.\/\/. Internet: mwilk_at_man.lodz.pl |
| Marcin Wilk mwilk_at_cc1.p.lodz.pl |
| Student of Technical University of Lodz, Poland |