Re: Power Management

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 27 Oct 1995 - 15:00:51 MET

> Zgadzam sie. A pol godziny to tak duzo, ze juz chyba sam predzej wylacze.

interesuje mnie to wlasciwie tylko wtedy jak przerwe prace - odejde
od komputera, a zapomne wylaczyc...

> [...]
> : wytrzymuje tylko jakies 20-25tys cykli rozpedzania po czym wiecej nie
> : udaje sie go rozkrecic (chyba ze srubokretem...).
>
> Hm, kiedys to byla prawda. Producent dyskow podawal np. srednia ilosc
> zalaczen bezawaryjnych, i np IBM dla swoich szaf 30MB podawal 1000!
> (trzy lata przy wylaczaniu na noc, lub 20 przy wylaczaniu tylko na
> weekendy). Ale czy to nadal obowiazuje? Zakladam, ze producenci obecnych
> dyskow wiedza o istnieniu p.m. i ich dyski jakos to wytrzymuja.
> Fakt - ustawilem sobie raz wylaczanie dysku po 3 minutach i odglosy mi sie

zgodnie z tym co podaje western digital odnosnie caviarow wytrzymuja
one okolo 20 tys cykli start/stop. moga wiecej ale nie musza -
producent tylko tyle gwarantuje.

> : wyjatek stanowi procesor (nie zuzywa sie w ten sposob),
>
> A, tez nie jestem pewien. Ciagle zmiany temperatury MOGA zaszkodzic
> polaczeniom w ukladzie scalonym. Jakis specjalista ktory moze sie
> autorytatywnie wypowiedziec obecny?

moga, ale bez przesady - mamy wiatraczki, itp :)

karpio