Re: Stara plyta i stary dysk

Autor: MAREK MALATYNSKI (MALATYNS_at_beta.seatech.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 26 Oct 1995 - 17:49:27 MET

> : Krzysztof Porazinski (kpp_at_ocean.iopan.gda.pl) wrote:
> : Ostatnio probowalem zlozyc 386 SX 33 Mhz z dyskiem 40 MB Seagate
> : 157A. W pierwszj chwili wydawalo sie, ze jest wszystko OK, ale przy
> : kolejnym bootowaniu komputer odmowil posluszenstwa. Obecnie sytuacja
> : jest taka, ze przy starcie z dyskietki dysk pracuje bez zarzutu,
> : natomiast z dysku twardego startuje wylacznie jak ma na to ochote.
> : Przechodzi test systemu, mruga dioda HDD i ... wisi. Bez zadnego
> : komunikatu. W trakcie pracy pojawil sie raz czy dwa blad "Internal Stack
> [...]
  Generalnie starsze dyski procuja poprawnie z nowymi plytami.
  Pewne problemy moga wystapic gdy HDD ma zbyt dlugi czas dostepu,
  oraz kiedy sterownik I/O jest zbyt stary i nie "dogryza" sie
  poprawnie z plyta glowna.

  Mialem kiedys tego Seagate ST157A (ladny hamburger ???) i
  w zasadzie pracowal on ze wszystkimi plytami jakie mialem
  - od AT do 486 DX, jedyna roznica bylo to ze zmieniala sie
  wartosc transferu danych od ok 900KB (AT) do 300KB (486).
  Jednak nie bylo problemow z bootowaniem.

* Technical University of Szczecin *
* Marek Malatynski *
* email: malatyns_at_dedal.univ.szczecin.pl *
* malatyns_at_felix.univ.szczecin.pl *