Re: Rzeczywista plyta glowna

Autor: Krzysztof M. Obrzud (no email)
Data: Wed 25 Oct 1995 - 09:01:17 MET

Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:

> Lepiej zeby to byl sterownik PCI. Czesto sie zdaza, ze jesli plyta
> nawet nie ma slotow VLB, to zintegrowany EIDE siedzi na wewnetrznym VLB.

>nie ma sensu PCI, jak jest VLB. Zwykle w takich plytach PCI jest koszmarnie
>wolny, stad PCI ma zla opinie u uzytkownikow VLB (bo ci maja jedno idrugie
>na jednej plycie). Nawet jesli nie ma slotow VLB a sterownik jest VLB lub
>ma architekture VLB, to PCI sa tez wolne.

Czy moglbys mi powiedziec jak sprawdzic czy taki zintegrowany
sterownik to PCI czy VLB. Mam na oku ladna plyte Shuttla a panowie w
sklepie jak zwykle nic nie wiedza. Do tej pory myslalem ze skoro plyta
jest wylacznie PCI bez VLB to wewnetrzny IDE bedzie PCI. Soro jest tak
jak mowisz to mozna sie naciac.
Drugie pytanko to czy po zablokowaniu tego LocalBusowego IDE szyna PCI
jest dalej wolna czy przyspiesza?

Krzysztof M. Obrzud
kobr_rmf_at_bci.krakow.pl