Re: Rzeczywista plyta glowna

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 24 Oct 1995 - 09:50:22 MET

Lukasz Bienkowski napisal(-a) :

> ^^^^^^^^^^^^^

To B.WAZNE bardzo zaweza zakres poszukiwan. Mam tylko 1 typ plyty, ktory dla
odmiany nie ma PCI.

> ^^^^^^^^^^^^^^

Jak wyzej tylko ze tutaj nawet nie podajesz vlb ...

> A moze inaczej. W te gniazda "B. WAZNE" pewnie chcesz wsadzic krotkie
> SIMMy (no bo co innego ;-). Pojawily sie juz u nas (przynajmniej na
> krakowskiej gieldzie) przejsciowki z 4 SIMMow zwyklych na 1PS - w
> postaci malej plytki drukowanej z odpowiednimi gniazdami i zlaczem).
> Koszt chyba ok. 30 zl, a wtedy takich plyt mozna znalezc na peczki
> procz ASUSa, takze Shuttle, GigaByte i na pewno kilka innych.
> Dokladny opis takich kombinacji z pamieciami byl chyba w "Chipie" 9
> albo 10/95 (moge sprawdzic).

Mam takowe przejsciowki w naszym magazynie, ale niestety sam ich nie
polecam. To jest naprawde bardzo tymczasowe rozwiazanie. Poza tym nalezy
pamietac o problemach w montazu powyzszych w plycie. Znane sa mi dwa
rozwiazania tego typu. Jedno z nich to stojace tylem do siebie "wkladki",
rozwiazanie dobre, ale dla slotow 36-bit>2 moze byc problem z montazem
dodatkowych pamieci 36-bit. Drugie rozwiazanie to "wkladki" stajace jedna za
druga, ale jedna z nich jest dwa razy wyzsza. I tutaj problem moze byc w
malych obudowach (lub po prostu w obudowach desktop). To drugie to pomysl
zachodnio niemiecki a pierwsze to nasz rodzimy wyrob (BARDZO dobrej
jakosci).
Ale jak pisalem, pryrwatnie nie polecam tego rozwiazania (nie wiem jak maja
sie parametry tak przerabianych SIMM do SIMM 36-bit.

> Powodzenia

> Lukasz Bienkowski - lbienk_at_vela.filg.uj.edu.pl
> Uniwersytet Jagiellonski - Wydzial Filologiczny - Coll. Paderevianum
> 31-120 Krakow, al. Mickiewicza 9/11, p. 908, tel. 33-63-77 w. 322

Pozdrowienia,
Wojtek
[wojtekp_at_tch.waw.pl]
Worlds may change, galaxies disintegrate, but a woman always remains a
woman.
                -- Kirk, "The Conscience of the King", stardate 2818.9