Re: Idealny BIOS (... plyta glowna)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 24 Oct 1995 - 08:56:08 MET

lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:
>: Ze co ? Standardowego EMSa nie da sie puscic ? (zdaje sie, ze standard
>: przewidywal co najmniej 4 strony, czyli 64kb w jednym bloku pod E000).

Standard przewiduje, ze sa dostepne conajmniej 4 strony, ale musza one byc
umieszczone w pamieci obok siebie jedna po drugiej. Nie ma restrykcji co do
umiejscowienia. Stron moze byc tez wiecej, i te nadmiarowe mozna juz pakowac
tam, gdzie sie chce. ale niewiele programow z tego korzysta.

>Nie - mysz, sieci, stacker, CD-ROM - nie mieszcza mi sie w pamieci.
>Pod MR-Bios zapuszczalem emm386 az do adresu Fb00, i to bylo wyraznie
>zapisane, ze nizej nic potrzebnego do pracy nie ma (czyli jest setup,
>POST, i pewnie cos jeszcze). A w nowym AWARD'zie juz nawet EC00 nie
>moge uzyc.

czyli nieH RZyje Uin biUs :(

>Jaroslaw Lis
>| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
                          oOOo
                 | http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik |