Re: Jaka siec? byle nie Win(o)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 23 Oct 1995 - 08:57:58 MET

raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de (Rafal Posmyk) wrote:

>Czy moglby mnie ktos oswiecic, co oznaczaja terminy piata albo
>trzecia albo X-ta kategoria. Najlepiej angielskie odpowiedniki
>(jezeli isnieja). Bylbym wdzieczny.
>
>Rafal

Najprosciej, 3 kategoria umozliwia transmisje po jednej parze w standardzie
ethernet z szybkoscia 10Mb/s (czyli 20MHz) a kategoria 5 razy dziesiec
czyli 100Mb/s (zaznaczam, na jednej parze a par jest cztery).
Zewnetrznie oba typy praktycznie sie nie roznia, ale teraz kable kategorii 3
sa praktycznie nieosiagalne. roznica w cenie 3 i 5 kat. wynosi ok 10%.

--
                          oOOo