re: problem z zycia

Autor: Pawel PYK (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 15:18:47 MET

Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:

> [...]
Alternatywnie do TAGa na 286, (lub ewntualnie WordPerfecta 5.1 PL)
na tezjze konfiguracji. Ja proponuje LaTeX'a. Fakt trzeba sie kilku komend nauczyc.
Ale nie trzeba sie uczyc srodowiska. Zreszta
wiekszoc dokumentow bedzie wygladala podobnie. To NAPEWNO ruszy
na 286, a nawet na XT. Matematyka wyglada cudownie, tabelki tez, greckie litery podobnie
a sklad polskiego textu nie da sie poronowac do niczego poza profesjonalnymi
programami skladu textu, Worda, WP, czy Amipro bije na glowe. No i jest za darmo.
Problemem jest kilka komend ktore trzeba poznac. Acha jesli chodzi o cene
to jest to za public domain.

> http://www.iopan.gda.pl/jacek.html

> Chwileczke mialo byc tanio a nie tylko glupio. DOS i NC to programy
> komercyjne, w przeciwienstwie do Linuxa.

Nie wiem czy linux ruszy na komputerze klasy 286, 1MB, 40MB HD ;).
Rowniez Word for Windows potrzebuje 386/2MB RAM.
Na powyzszej konfiguracji (286) ruszy DOS, a jak luficiki to wylacznie
z Write a nie Wordem.

Istotna jest roznica cen komputera dla linuxa i takiego na ktorym mozna odpalic
Texa pod Dosem 3.30. Zreszta Tex jest tez pod linux'a i tez za darmo.
Nie bardzo orientuje sie za ile mozna w Polsce kupic uzywane 286
ale sadze ze okolo 4mln, na pewno bedzie na nim stary dos i to wcale nie wykluczone
ze legalny (a nie legalizowany).

> To tez jedynie dziwnie ale na pewno nie tanio.
>
> PS. Pisze oczywiscie jedynie o LEGALNEJ taniosci. Jak ktos chce nielegalnie
> to najlepiej zamowic Craya u pasera :-)))))

Jest rowniez Tex na Cray'a i tez za darmo.