Re: wybor shella przez usera

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 13:41:16 MET

On Tue, 10 Oct 1995, Szymon Sokol wrote:

> Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net) wrote:
[...] (chodzilo o blokowanie userom dostepu do zmiany shella)
> : Ale bym sie wkurzyl, jak bym mial takiego leniwego admina :)
>
> Administrujesz czyms? Ilu masz uzytkownikow?

 Ja juz nie. Ale administrowalem, jakies 350 userow na 2 VAXach.
 I trzesie mna, jak usera (mnie !) gdziekolwiek jakikolwiek admini-
strator ZMUSZA np. przez SET TERM/INQUIRE do czekania przez dwie sekundy
(bo akurat pracuje z TeleTYpe'a....) albo mi wtrynia "DELETE=DELETE/INQUIRE"
(rm=rm -cos tam, zeby pytal o kazde kasowanie - to dla unixowcow) dzieki
czemu DELETE/SYMBOL na przyklad nie dziala... (patrz nizej, nim mnie
rozwalcujesz !)
 Mam miec wzorzec do przerobki w moim loginie i tyle; a POZBAWIANIE
dostepu do komend ..... no comment -:(
 Z dyskusji wynikalo, ze "zasluga" ktoregos konkretnego un*xa jest
mozliwosc wyboru shella w /dev/nul - coz: Szymonie, znasz VMSa - wroc !
 Na ALPH'ie tez dziala, jak ktos bez RISCa nie moze zyc -:)

        Gotfryd