Re: Jaka siec?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 08:40:00 MET

On Tue, 10 Oct 1995 01:08:28 +0100 Jaroslaw Lis wrote:

> [...]
>
>W sumie prywatna opinia: Jesli chcesz miec dobrze dzialajaca
>siec, to trzeba wydzielic server lub pogodzic sie z unixem.
>Komputer, ktoremu nikt nie przeszkadza w pracy, a w szczegolnosci
>nie pracuje na nim z Windows.
>Na dzis, to taki server mozesz zapuscic pod
>1. Novell, to jest rozwiazanie sparwdzone przez miliony, bez polotu,
[...]
>2. Lantastic, podobnie jak wyzej, ale to jest takze siec peer-to-peer,
[...]
>3. jakis unix jako server via NFS. No coz, dobre rozwiazanie, jesli
[...]
>4. Windows for workgroup lub 95 -
[...]
>5. Windows NT. skrzyzowanie 4 z 1 - ciagle windows, ale jakby lepsze.
[...]

Ad.5 - Windows NT to naprawde niezly kawal systemu operacyjnego,
naprawde nie do skwitowania slowami "ciagle windows, ale jakby
lepsze".

Brak pkt.6. OS/2 Lan Server,
jesli mowimy o rozwiazaniach z serverem.
[stabilny, godny zaufania]

Natomiast jesli trzymamy sie pytania tzn. peer-to-peer
to brak pkt.7. OS/2 WARP Connect

poniewaz jest to nowosc, i jak widze quasi nieznana
wiec pozwole sobie dorzucic pare zdan:

OS/2 WARP Connect to nowa wersja WARP'a wyposazona, oprocz
Bonus Pack'a (obecnego rowniez i we wczesniejszych wersjach),
we wszystko co jest potrzebne do wlaczenia sie w siec, lub
stworzenia malej sieci peer-to-peer. Miedzy "client" WARP
Connect mozna wspoldzielic zasoby takie jak: pliki, aplikacje,
drukarki; jak rowniez podlaczac sie do serverow pracujacych
pod TCP/IP (zwykle - serwery Unix), albo do serwera NetWare
uzywajac IPX, albo wymieniac informacje uzywajac Lotus Notes
Expres. WARP Connect obsluguje nastepujace protokoly: Netbios,
TCP/IP, IPX na sieciach Ethernet, Token Ring, FDDI, jak
rowniez za posrednictwem polaczenia przez linie telefoniczna.
cale oprogramowanie nizebedne do obslugi tych protokolow jest
zawarte w pakiecie. Mozna sie wiec podpiac pod serwer OS/2
LAN, Win NT, NetWare albo do Internetu, wszystko JEDNOCZESNIE,
bez kombinacji, patch'ow i edycji jakichs kryptogramow zwanych
plikami konfiguracyjnymi - zamiast tego jest zintegrowany
program instalujacy, w ktorym wystarczy wybrac ktore
komponenty systemu zyczymy sobie zainstalowac.
  W porownaniu z WARP'em "normalnym" do WARP Connect zostaly
dodane:
1. DIDAIBM - Peer for OS/2
   To bardzo ekonomiczna mozliwosc implementacji sieci typu
peer-to-peer, ktora pozwala wspoldzielic dyski, drukarki,
a nawet i porty szeregowe (czyli np. modemy) z innymi PCtami
wlaczonymi do sieci. Mozna sie rowniez podpiac pod
client/server LANtastic firmy ArtiSoft albo do PeCeta, na
ktorym zostal odpalony Win for WorkGroup. [Trzeba jednak
zaznaczyc, ze nie ze wszystkimi systemami mozna dzielic
wszystkie zasoby - np. porty szerefowe wylacznie z wezlami
na ktorych jest odpalony IBM Peer for OS/2
2. IBM Lan Requester
3. Nowell NetWare Requester
   Z tymi dwoma wchodzi sie "na calego" jako "client" sieci
lokalnej. A jesli sie uzyje dodatkowo:
4. Network SignON Coordinator
   to mozna zorganizowac sobie prace w taki sposob, aby
wchodzic do roznych systemow np. NetWare i IBM Lan Server
uzywajac jednego identyfikatora uzytkownika i jednego
hasla.
5. IBM LAN Distance remote
   pozwala na uzywania wszystkich protokolow obslugiwanych
przez WARP Connect rowniez przez linie telefoniczna.
6. IBM TCP/IP
   wraz z basowa wersja WARP'a dostaje sie pewien podzbior
IBMowskiego TCP/IP; wraz z WARP Connect otrzymuje sie
wersje kompletna, oczywiscie wraz ze wszystkim co
potrzebne do nawigacji w Internecie. Mozna dzieki temu
podpiac sie pod serwer zarowno lokalny jak i "remote",
naprzyklad za pomoca linii tlf.
7. Lotus Notes Express
   sklada sie z 7miu typowych aplikacji groupware, od
poczty elektronicznej po wspoldzielona "ksiazke
telefoniczna"
8. AskPSP
   jest to aplikacja, ktora opierajac sie na
najczestszych (lecz nie tylko) pytaniach dotyczacych
WARPa, pozwala na wyszukiwanie, za posrednictwem
czegos w rodzaju "expert system", rozwiazan
ewentualnych problemow.

Uwaga koncowa: WARP Connect zupelnie dobrze pracuje
na 8MB RAM. Na HD potrzeba circa 90MB (lub wiecej
w zaleznosci od ilosci zainstalowanych opcji)

Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it