Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Mon 09 Oct 1995 - 18:46:40 MET
On Mon, 9 Oct 1995 13:20:53 +0100 Milosz Danielewski wrote:
>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
>
>> Joystick do PC jest analogowy, tzn. przekazuje informacje/
>> o polozeniu (wspolrzedne) manetki (np. x=10 y=45)
>
> Joystick przekazuje polozenie ? Oczywisty blad. Polozenie to trzeba sobie
>samemu wyliczyc. Kiedy wysle sie odpowiedna komende do game portu trzeba
>zaczac mierzyc czas impulsu z generatora monostabilnego, ktorego czas
>trwania zalezy od rezystancji , ktora z kolei jest zalezna od wychylenia
>wajchy. Joystick analogowy w PC to zmora dla programisty, trzeba go
>kalibrowac, mierzyc czasy itp. bzdety. W dodatku jak sie joystick nagrzeje
>to mu sie rezystancja zmienia i pomiary przestaja byc dokladne. Dziwie sie ,
>ze jakas duza firma nie proboje przelamac tego standardu.
To prawda co piszesz, ale nie ma zadnego bledu w tym co
ja napisalem. W pytaniu chodzilo o roznice miedzy joystickiem
amstradowskim a pecetowym, a nie o sposob uzyskiwania tych
informacji (tzn. o polozeniu). Istota sprawy jest w tym,
ze z amstradowskiego joya W ZADEN sposob nie da sie tej
informacji uzyskac.
a dla zainteresowanych:
; Odczyt wspolrzednej X joystick'a A
MOV DX,201H
OUT DX,AL
MOV AH,1
MOV SI,0
L: IN AL,DX
TEST AL,AH
JE FINISH
INC SI
LOOP L
FINISH: ; i mamy w SI szukane polozenie
Grego
/-------------------------------------------------
Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 12:25:42 MET DST