PNP & Win'95

Autor: Jaroslaw kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 09 Oct 1995 - 08:59:20 MET

Hej

Slyszalem ze sprzedaz windoza96:) spada:)), ale ja nie o tym.

A wiec tak jak kiedys wspominalem testuje dwa systemy do ewentualnego
wykorzystania w firmie. W trakcie zabawy z windozem pojawily sie dwa problemy.

1.Nie mi ktos odpowie jak zainstalowac sterowniki do kontrolera PCI, aha mozecie
sobie darowac odpowiedz typu wybierz w kontrol panelu add new hard.. potem have a
disk. - wszystko przerabialem, poza tym na liscie urzadzen pojawia ikonka sterownika
z duzym zoltym znakiem wykrzyknika , w propertisach pisze no conflict with other
devices. Probowalem z roznymi konfigyracjami i dupa zimna.

2. Niech mi ktos wytlumaczy jak dziala mechaniz Plug&Pray w windoze 95 bo mam taki
problem:

Mam zainstalowane w komputerze (Pentium100, Triton , EIDE busmaster , pipelined burst
sram ASUS) gravisa,3Coma-509B (B chyba wazne bo dzialaja mehanizmy PNP na plycie z
wlasnie ta karta,z wczesniejsza nie chca dzialac) i:
Jak odpalam to z dyskietki z dosa wszystko pieknie dziala siec dziala OK muzyka
zasuwa ok jest swietnie. Jak odpalam OS/2 Warpa jest jeszcze swietniej. Jak odpalam
linuxa to mozna orgazmu dostac doom dziala szybko z muzyczka ( pod Linuxem ) no i
jeszcze zasuwa 10 sesji ftp-a w tle tzn wszystko dziala.

Jak odpalam windoze to zaczynaja sie schody - w optymalnej konfiguracji -
3Com 210h irq 10 , gravis 220h irq 11 dma 1 (SB emu wlaczone) windoze wrzeszczy ze mu
3Com nie pasuje - ze sie przekonfigurowal itp. Dobra jestm czlek cierpliwy
przekonfigurowalem 3Coma na 240h ( nic tam nie bylo ) pod pozostalym systemami
wszystko ok po windoze krzyczy ze gravis jest do kitu, Wiec ja wybieram konfliktowy
adres 340h dla karty nigdzie nie dziala a pod windozem dziala.

Teraz rozumiem skad sie wzial pewien komunikat w trakcie instalacji systemu - jak
instalowalem windoza to wykryl sobie ze mam partycje hpfs-wa ( ale juz nie wiedzial
czy mam NT czy OS/2 ) wykryl bootmanagera i napisal ze po instalacji windoze nie bede
"able" do korzystania z innych systemow operqacyjnych, przestawil mi flage na siebie.

Ale i tak odpalam go z bootmanagera tak samo jak OS-a i Linuxa.

3. Karta graficzna - jak skonfigurowac karte graficzna tak abym uzystal 1024x768
noninterlaced. W trakcie instalacji wykryl sobie karte z dokladnioscia do firmy
prodykujacej glowna kosc czyli S3 recznie ustawilem mu ze mam S3 Vision864 PCI,
monitor multiscan MAG i nic dalej probuje mi wciskac kit interlaced. Probowalem
roznych sztuczek, przegladalem resource kit for windoze'95 i nic nie wiem jak to
zrobic. Aha jak wezme stare sterowniki z win311 to prawie dziala tzn nie dziala tryb
1024x768 ale dziala 1196x864 w trybie bez przeplotu.

Pod linuxem i OS/2 wszystko jest OK.

Jarek

PS: Do du*y z ta wielozadaniowoscia.