Re: Drugi dysk w PC

Autor: Jaroslaw kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 29 Sep 1995 - 08:02:40 MET

alexc_at_slc1 (A. Cianciara 39-83) wrote:

>: Jarek
>
>Jak bedzie to wiem dokladnie moim zadaniem jest dolozenie dysku do
>dzialajacego komputera tak aby nie trzeba bylo mieszac we wszystkich
>istniejacych partycjach.
>Jezeli mam juz dyski c: d: e: (na jednym fizycznym) to gdy doloze drugi
>dysk fizyczny to on dostanie literke d: ten co byl d: bedzie e: itd.
>Jakie to niesie konsekwencje dla zainstalowanych programow pisac chyba nie
>trzeba. (Przekopiowanie tez jest kiepskim rozwiazaniem).
>W akim np. Linuxie problemow tego typu poprostu niema hda1 hdb1 hdb2 i nic
> [...]

Hej
Chyba nie wiesz - mozesz dolozyc nastepny dysk
jak na tym dysku bedzie primary dos partition - to pojawi sie jako D: , jak bedzie
extended dos partition to pojawi sie jako nastepna literka w systemie.
Jesli chcesz jednak dolozyc dysk na ktorym jest primary partition to niestety zawsze
be4dzie to d: - w normalnym dosie.
Moza uzyc polecen dosowych aby zaminic literki (np.subst) ale nie wszystkie programy
dadza sie w ten sposob oszukac.

Jarek