Re: Corel Ventura

Autor: Bartlomiej Solarz (solarz_at_ibspan.waw.pl)
Data: Tue 26 Sep 1995 - 08:42:15 MET

konopka_at_lodz2.p.lodz.pl wrote:
>Czy mial ktos z panstwa problemy z Corel Ventura?
>
>Klopoty sa najrozniejsze. Pierwszy to praca z tabelami (ktore moga zawie
>rac tylko jeden paragraf tekstu). Stosowalem Ctrl-Enter, aby ominac ograni-
>czenie jednego paragrafu. Z latwoscia jednak, jak sie okazalo, mozna wpakowac
>sie w tarapaty probujac za pomoca Del usunac przeskok do nowej linii. Na ekra-
>nie jest wszystko OK, niestety po zapisie i ponownym odczycie dostajemy
>totalna "kaszane". BackSpace nie powoduje problemow - DZIWNE !!

Mozna ten problem czasami ominac tworzac komorki z niewidzialnymi liniami - wtedy nie trzeba
sie trzymac metody jeden paragraf.

>Naglowki i stopki - Publikation manager zmienia wprowadzone polskie znaki
>na jakies smieci, albo czasem nawet usuwa naglowki.

To je wpisz w formie <XXX> zamiast z klawiatury wtedy da im spokoj! (Blad od v. 4.0!)

>Ventura zawiesza sie dosc czesto nawet przy wykonywaniu podstawowych operacji
>typu pogrubianie tekstu (blad ochrony w Win3.1, Illegal operation w Win95).

Pracuje w niej od dwoch lat zlozylem ponad 300 arkuszy i taki blad mi sie nie zdarzyl - moze
jest on zwiazany ze zlym ustawieniem fontow - w szczegolnosci nalezy poilnowac by "numerki" -
istniejacych czcionek sie nie pokrywaly.

>Wszystkie te sprawy powoduja ze prawdziwa praca staje sie niemozliwa. Bledy
>wystepuja zarowno w Windows 3.1 jak i w Windows 95.
>
>Czy problem moze wynikac z innego zrodla niz bledy w Corel Ventura?

Tak moze - patrz j.w.!

>Czy ktos moglby polecic jakis inny system DTP, w ktorym mozna pracowac?

Jesli musisz robic tabele dluzsze niz jedna strona, to niestety nie! (Uwaga dla TEX'azy - ten
produkt nie jest programem do skladu tekstow, jest natomiast znakomitym edytorem!)

Sprobuj tez Corel Ventura 5.0 Rev F.x (E.2 to pierwsza wersja i jak wszystkie produkty Corela
nie za badzo sie nadaje do uzytku!) - (16MB on board 486DX266 minimum - na innej konfiguracji
to mozna jedynie obejrzec jak to powinno dzialac!)

Z powazaniem

PS-Sam w pracy tez czasami musze uzywac TEX'a (Control & Cybernetics!)

* Bartlomiej Solarz  INSTYTUT BADAN SYSTEMOWYCH PAN *
* tel. 37-68-22                       Life is a fun *
* tel. 36-19-01 w 247   E-mail solarz_at_ibspan.waw.pl *