Re: Boot sector U*xa

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.waw.pl)
Data: Fri 22 Sep 1995 - 14:39:36 MET DST

Zbigniew Zych (zych_at_student.uci.agh.edu.pl) wrote:

: A gdzie sie da wsadzic PADNIETY FIZYCZNIE dysk (do jakiego systemu)
: i zeby dzialal na reszcie dysku?????

Jesli nazwiesz DOS systemem, to np. pod DOS'em. U mnie w domowej maszynie
dziala Seagate ST3120A z padnietym poczatkiem dysku. Mam na nim DOS'a,
moge tez odpalac Win,...

: W sumie moznaby probowac pod Linuxem... :)

...i oczywista Linux tez go oblsuguje :)

: Bo jest w zrodle, i moznaby np. tak poprawic jadro, by NASZ dysk (np. 2
: traktowal inaczej.

Dokladnie.

: Mozna np. podac geometrie dysku w lilo (przy bootowaniu),

To za malo, zeby wymapowac poczatek.

: a np. zabronic dostepu do pewnych obszarow bezposrednio w jadrze!!!

Jasne. Wystarczy numer pierwszego sektora w kazdym odwolaniu do tego
dysku zwiekszac o liczbe padnietych sektorow na poczatku i chodzi jak
nowy.

        Leszek.

| lech7_at_pse.waw.pl 2:480/33.7 - REAL programmers use INTEGERS - |
| My personal opinions are just mine. |
| If there is anyone I speak for, then most likely it's me. |