Re: karty dzwiekowe

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 29 Aug 1995 - 18:11:04 MET DST

> Mam pytanko,
> Potrzebuje karte dzwiekowa - NAJPROSTSZA!!
> jeden kanal, 8 bitow, 4kHz probka - a moze nawet mniej.
> kompresja - wrecz konieczna.
> Mam to na zywca wciagac REAL TIME i calodobowo dzwiek.
> i najwazniejsze wymaganie: zeby jednoczesnie mozna bylo
> odtwarzac zarajestrowany dzwiek.
> Czyl;i jednoczesnie nagrywam i odtwarzam.....
> 1. czy jest cos takiego? (Sound Blaster moze???)
> 2. cena i jaka dostepnosc.
> Zbigniew Zych

osobiscie posiadam cos takiego, jesli bardzo ci zalezy nawet moge
odstapic jesli nie uda ci sie zdobyc czegos podobnego... ale do
rzeczy... karta nazywa sie Zoltrix Pro Audio i jest niezlym klonem SB
2.0. Mozliwosci: piszczalka FM 11 kanalow mono, przetwornik A/D D/A -
odtwarzanie do 45kHz, nagrywanie do 15kHz. Mozliwosc kompresji danych
dwiekowych w locie, game/midi port, konfiguracja zworkami (bez plug &
pray), poprawna praca w ISA z 13.5MHz. Na pokladzie siedzi procesorek
Intela (8052 chyba, nie pamietam dokladnie) ktory robi za
kompresowarke. Do tego mozliwosc pracy poprzez DMA i normalnie - na
przerwaniach. Zgodnosc z SB: duza - jedna z nielicznych kart, ktora
bez problemow pracowala jako "orginal sb 2.0" pod win i os/2 - dziala
nawet driverek do midi (tego nie udaje sie np. osiagnac z sb pro, czy
klonami sb 2.0 w rodzaju thunder board) pod win... Jeszcze jedna
wazna rzecz: karta potrafi jednoczesnie zapisywac i odtwarzac dzwiek -
probowalem z wykorzystaniem os/2'owego sound recordera - dziala.
gdzie mozna kupic? chgw... teraz wszyscy szaleja z kartami w rodzaju
guc czy awe32, no w najgorszym przypadku sb 16 asp, kazda za min. 4
banki... za tego zoltrixa dalem pol roku temu 1.1 (jest jeszcze
gwarancja na pol roku)... powinny byc jeszcze w sklepie... popytam -
jesli nie znajdziesz, a naprawde ci jest potrzeba to swoja moge
odstapic...

pozdrowka
karpio

ps. pytales o modemy - morys je ma - jak mi sie uda go zlapac do
soboty to przywioze.