Re: Macierz programowa

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 25 Aug 1995 - 19:47:35 MET DST

> [nie calkiem na temat]
> A'propo UN*Xow to nie wiem, czy tam cos takiego da sie zrobic
> (odwrotnosc partycjonowania), choc systemy ktore to potrafia to owszem,
> sa na tym swiecie. DOSowy JOIN i UN*Xowy odpowiednik (mount ?) niestety
> nie zajma sie rozkladaniem zbiorow "po rowno"...

To jest mozliwe, na drodze programowej. ale niestety procesor
wtedy jest bardziej zajety dyskami, no bo musi dbac takze o odpowiedni
rozklad informacji.

sens maciezy jest taki, ze bieze sie np. 7 jednakowych dyskow,
z czego jeden jest nadmiarowy. Daje to efektywna przestrzen
6-ciu dyskow, przy czym sa one widoczne jako jeden dysk fizyczny.
Daje to mozliwosc kontynuacji pracy systemu, nawet jak sie rozkraczy
jeden z dyskow. potem wystarczy ten dysk podmienic na nowy.
  (tzw. technologie RAID , najczesciej 3 lub 5 . RAID 2 to zwykly mirroring)
wlasnie tworzenie informacji nadmiarowych moze skutecznie zapchac
procesor, dlatego opcja ta jest realizowana przez sterowniki sprzetowe.

ps: widzialem sterownik (nie pamietam nazwy) ktory dla dyskow IDE
umozliwia stworzenie mirroringu, lub tez polaczenie dyskow (do czterech)
w jeden dysk ale bez dysku nadmiarowego. Zecz dzieje sie calkowicie
sprzetowo, tak ze kompletnie nie ma znaczenia jaki system bedzie
zainstalowany na pececie :))

                                oOOo
                       | Grzegorz Szyszlo network administrator |
                       | mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |