LOGO windowze i nie tylko

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 16 Aug 1995 - 20:56:15 MET DST

> Czesc!
> Moze ktos wie jak mozna zmienic logo (te ktore sie pokazuje podczas
> uruchamiania systemu Windows) w Windows for Workgroups 3.11?
                ^^^^^ nakladki !!!!

> Gdzies to pisalo w jakims czasopismie ale mi sie zawieruszylo.
> Wielkie dzieki za informacje (moze ktos zna numer tero pisma?)
> Narazie
>
> +-----------------oOO-------OOo-+
> | Piotr Adamski - SP7YAV |
> | ul. Leszczynska 64/8 |
> | 25-326 Kielce 25, POLAND |
> | On IRC: Kaktus |
> |-------------------------------|
> | Email: sp7yav_at_kielce.ampr.org |
> | IP: 44.165.113.8 |
> +----------------------3maj sie!+

masz 3 pliki:

musisz zrobic cos takiego:
1. zachowac gdzies poprzednia wersje win.com
2. skopiowac sobie gdzies na boku win.cnf vgalogo.lgo vgalogo.rle
3. wykonac polecenie copy /b win.cnf + vgalogo.lgo + vgalogo.rle win.com
4. nowo powstaly plik win.com wepchnac do katalogu windows (lub innego
        gdzie to scierwo :))) jest zainstalowane :)

mozesz moczywiscie wymienic plik vgalogo.rle na inny ,ale w formacie rle.
Tutaj cie ostrzegam, sa dwa formaty rle. jeden nie wiem czyj, a drugi
to rle lansowany przez majkrosoft. niestety necrosoft nie dostarczyl
edytora plikow rle :(

ale zrobili to inni, np. pakiet paint shop pro , graphocs workshop itp.
(te dwa akurat pamietam:) aha, jeszcze win-convert cos takiego widzialem.
ale bylo do ...... nie powiem czego :)) wiec od razu skasowalem.

Z drugiej strony dziwi mnie "strategia" necrosoftu. obsluga plikow RLE
jest wbudowana w rdzeniu srodowiska. Jak ktos nie wierzy, to niech
sprobuje, oto przepis:

Program manager / menedRZer:) programUF
Main / Grupa gluwna
Control panel / panel sterowania
desktop / pulpit
nie pamietam / tapeta -w pl
po rozwinieciu powinny pojawic sie pliki costam.bmp .
ale mozna wpisac np: vgalogo.rle (przed uruchomieniem windows nalezy
           pliki RLE skopiowac z kat. windows\system do katalogu windows

no i pojawi sie na ekranie winietka wstepna w zwyklym tle :))

to jest opisane w tajemnice windowze, albo w czyms w tym stylu. ale nie o tym
chcialem mowic.

otoz necrosoft robi nas po prostu w trabe. opracowal pewien format pliku,
analogiczny do GIF tzn. z jakas tam prymitywna metoda kompresji.
samo srodowiskko obsluguje ten format, ale o ironio losu nie ma narzedzia
do obrobki owych plikow (standardowo) . co ciekawe, format pliku
praktycznie niczym sie nie rozni od formatu BMP !

a powiedziec cos jeszcze ? podobno necrosoft opracowal swoj "standard" plikow
*.DBF . tylko ja sie pytam czy to sa nadal DBF ? hehehe :)
zreszta ktos wczesniej wymyslil format BMP . co prawda format
lansowany przez necrosoft jest inny, ale rozszezenie to samo. i znowu
nasieli zamieszania.

wprowadzili nam na sile jakies latin II . bez sensu......
wiadomo bylo jaka jest polska norma, i ze nikt jej nie stosuje. wiadomo
tez bylo, ze w owym czasie glownym standardem byla Mazovia . mozna
bylo to wykorzystac, a tak dzis mamy kompletny bajzel.

Jesli ktos sie przylacza do pochodu z bagnetami na siedzibe
necrosoftu to serdecznie zapraszam :)))))

Moze dla odmiany "pochwale" os/2 :)
jak ma sie 4MB ram, to chodzi jak krowa.
Jak ma sie 8MB ram, zaczyna odzywac.
ale jesli ktos sobie zainstaluje jakis serwis sieci, to niestety
na 4MB ramu juz nie pojdzie. dysk albo w kolko bedzie sie krecil,
albo bedzie sobie od czaaaasuuu..... do czasu migal. Po prostu
nie da sie uruchomic OS/2 na 4MB ramu z obsluga sieci.
poza tym nie mam zasadniczych uwag :), no poza jedna...
standardowe fonty sa do kitu :(

                                oOOo
                       | Grzegorz Szyszlo network administrator |
                       | mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |