Re: Drivery do plotera

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_pdi.lodz.pl)
Data: Thu 27 Jul 1995 - 20:02:45 MET DST

On 26 Jul 95 at 19:18, Tomasz Finke wrote:

> Mam problem: poszukuje pilnie driverow pod Windows do plotera tnacego
> Roland CAMM-1. Znajomy kupil taki ploter jak mlotek: bez gwarancji,
> opisu, dykietek, pudelka, za to tanio. Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia
> w poslugiwaniu sie takim ustrojstwem? Jakie oprogramowanie jest
> najlepsze do wycinania napisow/znakow graficznych w folii (ew. namiary
> na firme, ktora to sprzedaje). Bede bardzo wdzieczny za kazda
> nadeslana informacje.
>
> Tomek

Mam kolege, ktory pracuje na tym juz z 5 lat i z tego co wiem to
steruje sie go zwyklym HPGL. On tez nie mial zadnych driverow, wtedy
rozwiazalismy to tak:

Pracuje w Corel'u praktycznie wylacznie. To co chce ciac eksportuje w
HPGLu. Napisalem mu pod Window's wtedy krotki programik. Ktory
drukuje mu te wyeksportowane pliki przez Menedzera Wydruku (korzysc
jest taka przynajmniej, ze nie musi uruchamiac dosowej sesji, zeby
dac copy plik lpt:). Natomiast taki plik HPGL jest juz uzyteczny dla
plottera i nie trzeba nic wiecej robic poza tym, zeby go wykopiowac
na port drukarki. A wiec w zasadzie jak sie nie ma driverow, to mozna
uzyc praktycznie kazdego programu, ktory eksportuje w HPGLu.

Z tego co wiem, to w/w znajomy jak dotychczas nie zmienil trybu
pracy, ani driverow nie znalazl. Zreszta przyznaje, ze "nie szukal, bo
po co, skoro i tak dziala."
--- Michal

IRC: MiMo
WWW: http://www.pdi.lodz.pl/~mimo