Re: ogolnie o liscie Pecet -> OS/2 i TCP/IP ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 27 Jul 1995 - 12:03:03 MET DST

> A ja mam w zwiazku z tym malutkie pytanko. Pracuje w Bibliotece
> Uniwersyteckiej w Poznaniu i najprawdopodobniej czekac mnie bedzie
> wielka przyjemnosc instalacji ok 100 (slownie STO) razy OS/2.
>
> Ze 2 miesiace temu probowalem na jednej maszynie
> (ACER Power 486DX2, 8 MB RAM, 500 MB HDD SCSI-2 Fast, CD-ROM Toshiba
> 4.4x SCSI-2 Fast, kontroler Adaptec, Video 1 MB PCI) takiego Warp'a i
> od razu nacialem sie na brak polaczenia z Internetem (niestety nie
> posiadam modemow, tylko lacze stale).
>
> Mam wiec male pytanko : czy mozna to zrobic tak na lewo, tzn.
> [...]

Najlepszym rozwiazaniem byloby chyba OS/2 connect (ktos to zauwazyl).
Wlasnie wtedy odpada trumpetowy problem :))
Jesli chodzi o novell, daje sie to zrobic. Ale wypada miec drivery
przeznaczone specjalnie dla OS/2 .
Z tymi driverami nie ma najmniejszego problemu jesli chodzi o 3COM.
Z kartami Intel (osobiscie polecam, bo sa ciut tansze od 3com, lecz
maja na pokladzie boot-prom) jest podobnie, w zestawie sa dyskietki
instalacyjne. Co do intela, polecam wylacznie model EtherExpress PRO
(radze unikac wersji z driverem EXP16ODI, jest po prostu gorsza).

Jesli chodzi o tcp/ip + novell, dziala nawet niezle.
Sprawa sprowadza sie do tego, ze nalezy sie zdecydowac novell i na jego
driverach emulacja tcp/ip , albo tcp/ip i na jego bazie emulacja IPX.
nie ma trzeciego wyjscia, polecam to pierwsze.

aha :) w ramach sesji os mozna zrealizowac boot-owana sesje dosa,
:))

                                oOOo
                       | Grzegorz Szyszlo network administrator |
                       | mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |