Niebezpieczne hamulce polskich pociągów osobowych

Autor: KJ Hübner <hubner_at_iod.krakow.pl>
Data: Tue 10 Jan 2006 - 11:09:28 MET
Message-ID: <000801c615cd$f1bcd080$051d9c95@iod.krakow.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Niebezpieczne hamulce polskich pociągów osobowych !
Podróże polskimi pociągami osobowymi są niebezpieczne - ostrzegają
maszyniści. PKP, chcąc zredukować hałas i zaoszczędzić pieniądze,
wprowadziły nowe klocki hamulcowe - wkłady kompozytowe zastąpiły żeliwne. W
zimie to fatalny pomysł - obawy kolejarzy potwierdzają specjaliści.
Może się zdarzyć, że pociąg na szlaku pozostanie bez hamulców - alarmują
przerażeni maszyniści. I już raz się tak zdarzyło. Trzy tygodnie temu pociąg
relacji Sucha Beskidzka - Żywiec przejechał kilka stacji bez hamulca i
uderzył w inny pociąg.
Tylko dzięki zimnej krwi maszynistów nikt nie zginął. Dotarliśmy do tajnego
raportu komisji, która badała ten wypadek. Stwierdziła ona, że na nowych
klockach osadził się lód. Zdaniem prof. Stanisława Dżuły z Instytutu
Pojazdów Szynowych, można to było przewidzieć - kompozytowe klocki, woda i
mróz to fatalne połączenie.
Właśnie w tych warunkach nie sprawdzają się, praktycznie nie ma hamowania -
mówi. Nowe klocki zostały dopuszczone przez PKP do tzw. eksploatacji
obserwowanej. Władze kolei zapewniają jednocześnie, że hamulce są
bezpieczne. Jak to uzasadniają, o tym słuchaj w dzisiejszych Faktach RMF.
Received on Tue Jan 10 11:25:49 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 10 Jan 2006 - 12:03:01 MET