Lista mineraly@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Jak wydobywa się MIEDŹ, SREBRO I ZŁOTO.

To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Subject: Re: Jak wydobywa się MIEDŹ, SREBRO I ZŁOTO.
From: Krzysztof Kleszcz <k.kleszcz@gmail.com>
Date: Tue, 14 Apr 2020 13:30:06 +0200
sob., 11 kwi 2020 o 12:37 Armand Budzianowski <armand@amu.edu.pl>
napisał(a):

>  Zastanawia mnie, dlaczego to nazwali "anionami"?
>
> Może dlatego, że pomylili elektrolizę z ogniwem, gdzie w elektrolizie
> katoda ma ładunek -, a w ogniwie katoda ma + ?

Myślę, że to raczej przyziemna pomyłka, może zabrakło konsultacji
merytorycznej tego fragmentu - w końcu na hasło "aniony miedzi" każdy
chemik zwróci uwagę, niezależnie od kontekstu.

> Co gromadzi się w przypadku tego procesu na anodzie?

Nic się nie gromadzi - proces anodowy polega tu na roztwarzaniu materiału
anody (w tym przypadku miedzi - przechodzi do roztworu jako Cu2+, które
redukują się następnie na katodzie dając czystą miedź; stąd czasem nazwa
"miedź elektrolityczna")
pozdrawiam,
kk