Re: Kolekcjonerzy minerałów strzeżcie się

Autor: ll <listowner.listy_at_googlemail.com>
Data: Wed 18 May 2011 - 22:02:06 MET DST

> Witam! Sledzę dyskusję na temat kolekcjonowania minerałów
> promieniotwórczych. Sprawa jest na tyle poważna, że trzeba na wszystkich
> możliwych forach popularyzować zasady ich kolekcjonowania,sposób
> bnronienia kolekcji przed nadgorl;iwymi prawnikami. Dlatego zwracam się
> z prośbą o napisanie artykulu na ten temat do gazety targowej na łódzkie
> jesienne INTERSTONE.Tekst około 1 strony maszynopisu. Oczywiście jest
> towydfawnictwo non profit,stąd nie można liczyć na honorarium lecz tylko
> na egzemplarze autorskie gazety. Może ktoś zechciałby podjąć ten temat
> [...]

Temat z pewnoscia wart jest opisania, bo jak widac niektorzy kolekcjonerzy
i zbieracze mineralow promieniotworczych porzadnie wycierpieli za swoje
ulubione mineraly.

Jak wynika z wyjasnien podejrzanych:
1. porwala ich brygada antyterrorystyczna w pelnym bojowym rynsztunku
wczesnie z rana z domu,
2. zatrzymano ich (pozbawiono ich wolnosci) - kilku sposrod nich spedzilo
dobe lub dwie w areszcie w Lodzi - wieziono ich do niego czesto z drugiego
konca Polski zakutych w kajdanki niczym prawdziwych przestepcow, a po
wypuszczeniu na wolnosc musieli wracac do domu na wlasny koszt,
3. trzymano ich przez rok czasu pod dozorem policyjnym (co wymagalo
cotygodniowego meldowania sie na komisariacie policji, az do czasu
umorzenia sledztwa i odwolania dozoru).
4. zarekwirowano im zbiory ich mineralow, ktore wciaz leza w zakladzie
utylizacji materialow promieniotworczych w celu ich zmielenia i zalania
betonem razem z innymi odpadami promieniotworczymi - pomimo ze sa to
czesto unikalne i bardzo dobrej jakosci egzemplarze mineralow, ktore juz
sa ponownie nie do zdobycia,
5. zarekwirowano komputer i czytano cala zawarta w nim prywatna
korespondencje i dokumentacje.

I to wszystko ich dotknelo tylko za kolekcjonowanie naturalnie
wystepujacych w przyrodzie mineralow.

Prokurator sam w postanowieniu zauwaza, ze: "Już samo
prowadzone przeciwko niekaranym dotychczas podejrzanym śledztwo, chociażby
z racji postawienia im zarzutów, jak i zastosowania środków
zapobiegawczych, stanowiło dla nich poważną dolegliwość."

Trzeba przed tym ustrzec pozostalych kolekcjonerow nieswiadomych
zagrozenia od strony prawnej zbierania i kolekcjonowania niektorych
mineralow.

Moze DK, ktory bral tutaj udzial w dyskusji i dobrze rozpracowal problem
od strony prawnej by sie tego chcial podjac?

A co z czasopismami mineralogicznymi typu Otoczak? Czy tam tego nie warto
opisac?

Jakie jeszcze popularyzujace zbieranie i kolekcjonowanie mineralow
czasopisma oprocz Otoczaka istnieja?