dziwny kamien test mohsa

Autor: michal dzwiedz <dzwiedzio_at_yahoo.com>
Data: Fri 15 Apr 2011 - 22:41:31 MET DST

A wiec postaralem sie przeprowadzic test twardosci Mohsa,jesli chodzi o noz to nie dociskajac go z calej sily,czubek noza slizga sie po powierzchni kamienia,jak przycisne go mocno zostawia plytkie biale slady dosc plytkie a jak przetre "kamien"palcem to znikaja,(probowalem rowiez zarysowac nozem szklo-szklanke i noz po przycisnieciu nie zostawil zadnych sladow,natomiast na kamieniu noz pozostawia ale dosc znikome,probujac zarysowac szkalnke kamieniem,kamien zostawia wyrazne rysy na szklance po dosc przycisnieciu i zarysownaiu,trac powierzchnia jedna o druga (szklanke o kamien)wydobyl sie dziwny zapach z kamienia  jakby spalenizny lub siarki.przygladajac sie ponownie kamieniwi w srodku w niektorych miejscach ma jakies takie polyski(kolory)jakby nie wiem jak opisac,kolor teczy lub rozlanej plamy benzyny taki niebieskawo zielonkawy kolor.podaje jeszce dodatkowe zdjecia,oraz tyl kamienia gdzie wyglada jakby cos bylo odlupane(czy jest to mozliwe ze to czesc
 odlupana od jakiegos szkalnego przedmiotu?)co do wody to juz nie ma bo jest malutka dziurka(widac ja na zdjeciu  i woda wyparowala.I jeszce jedno wzialem go nozem z pilka drobna,probowale  nadpilowac i jest dosc trudne zadanie jesli biore cala jego powierzchnie natomiast rog po dosc mocnych probachg pilowania udalo mi sie znieksztalc(zrobic maly rozek na krawedzi kamienia)Pozdrawiam  http://img269.imageshack.us/g/dsc07532kp.jpg/