Re: pyatnie o literaturę - ważne

Autor: <wengag_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 09 Nov 2009 - 08:04:28 MET

Witam, przejżyj choćby "Polskiego jubilera", czy "Zegarki i biżuteria". Znajdziejsz tam na przykład artykuł o korundach ze Skawiny, o sytetycznych diamnetach, o metodzie HPHT, CVD...
Zaglądnij do publikacji Heflika, Płaszyńskiej, Sobczaków, Łapota...
Jest sporo na ten temat. Szukaj pod hasłem, kamienie poprawiane, syntetyczne , laboratoryjne.
Wygoogluj metodę Verneuil`a, Bridgman`a, hydrotermalną, topnikową, Czochralskiego.
Jest cała masa kamieni syntetycznych, zatem musi być masa sposobó na ich otrzymywanie.

Pezy wyborze literatury kieruj się autorytetem ich autora, sprawdzając jakiej instytucji są przypisani. Zdarzają się bardzo często błędy, jak na przykład w publikacji kupionej przez mnie wczoraj w Sosnowcu
na sympzjum gemmologicznym pt. " Z kamiennej księgi pradziejów Górnego Śląska , Przewodnik geologiczny". Kto czyta uwaznie sam odnajdzie błąd.

Pozdrawiam i życzę skrupulatnego podejscia do tematu, a po napisaniu tegoż, jeżeli zechcesz prześlij na pw lub mail, jestem bardfzo ciekaw jak sobie poradzisz z problemem.
Pozdrawiam.
R.