Re: Noclegi w okolicach Kotliny

Autor: Wojciech Pawlak <wojciech_pawlak_at_gazeta.pl>
Data: Thu 24 Apr 2008 - 23:57:01 MET DST

Jako miejsce na nocleg i atrakcję geologiczną polecam oczywiście Kletno.
Ofcjalna strona miejscowości: http://www.kletno.info.pl/ - miejsc o
pojemności 10 - 15 osób sporo.

Miejsce idealne dla grupy, która nie w całości fascynuje się zbieraniem
kamulców. :-)
- Jaskinia Niedźwiedzia (cała grupa na raz biletów pewnie nie dostanie, ale
po 2-3 osoby pewnie tak)
- muzeum geologiczne
- nieczynny kamieniołom
- zwiedzanie sztolni starej kopalni uranu
- grzebanie w hałdzie opodal kopalni i w otaczającym lesie

A do tego okolica:
- Śnieżnik
- Puszcza Śnieżnej Białki
- wapiennik w Starej Morawie
- malownicza dolina Kleśnicy
- pobliski Gierałtów (Stary), gdzie dawny rynek zarósł drzewami, ale cały
czas stoi barokowa figura bezimiennego świętego

Cisza, spokój, majestatyczny Śnieżnik, brak ludzi w rezerwacie Śnieżnej
Białki. Byłem tam jeszcze w czasie studiów - z młotkiem i saperką. W
ostatnie wakacje wróciłem już z rodziną na krótką wycieczkę. I moja
fascynacja tym zakątkiem Kotliny wcale nie zmalała...

Pozdrawiam
-- Wojtek P.