ODP: Re: Nowe złoże czaroitu!??? Bajka czy cośw tym jest?

Autor: Jacek Nowak <Jacek.Nowak_at_polsl.pl>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 15:46:58 MET

Nazwa pochodzi raczej od nazwy rzeki, nad którą znajduje się (znajdowało?) złoże, choć przyznaję, że minerał a zwłaszcza wyroby z niego wykonane są czarujące ;-) Miałem okazję oglądać takie w Gornym Instytucie w Petersburgu - prawdziwe cacka. A ceny czaroitu w wyrobach i nie oszlifowanego na targowisku w Petersburgu były (przynajmniej dla mnie) zaporowe. Na szczęście dostałem fajny kawałek od jednego z rosyjskich mineralogów.
pzr Jacek ;-)