Re: Galeria - Minera³y ¦wiata cz. I

Autor: art_o2 <rutra_64_at_o2.pl>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 23:25:01 MET DST

From: "Andrzej Pe³ka" <U238@wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.mineraly
To: <mineraly@man.lodz.pl>
Sent: Friday, August 24, 2007 7:50 PM
Subject: Re: Galeria - Minera³y ¦wiata cz. I

> U¿ytkownik "Katarzyna S." <addar7@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci

> Nie udusi³em, zd±¿y³ zwiaæ. :-) Powo³anie powo³aniem, ale
> eliminacja cienia fotografowanego obiektu, to nie koniec
> problemów. Wykonuj±c kilkana¶cie zdjêæ (to moje pierwsze
> do¶wiadczenia z fotografi± cyfrow±) zauwa¿y³em pewn±
> prawid³owo¶æ. Oto, o ile nic szczególnie z³ego nie dzieje siê
> z kolorem w przypadku fotografowania czarnej blendy, to
> kiedy biorê siê za minera³y wtórne o ja¶niejszych kolorach
> (pomarañczowy, ¿ó³ty), zarówno sam minera³ jak i jego t³o
> zmieniaj± odcieñ w bardzo zauwa¿alny sposób. Czy to jest
> [...]
Andrzeju - to typowa przypad³o¶æ sprzêtu cyfrowego czyli balans bieli.
Najwiêcej zale¿y od ¶wiat³a przy którym pracujesz. Sugerujê - je¶li Twój
aparat ma takiego "cósika" - rêczne ustawienie balansu bieli. Jest
trywialnie proste, a w efekcie daje najmniejsze odstêpstwa od odcieni
faktycznych. Inn± par± kamaszków jest t³o - jego neutralno¶æ. ¦wieciucho
równie¿ od niego siê odbija daj±c dodatkowe przek³amania. Je¶li sobie
¿yczysz - podpowiem Ci wiêcej o moich do¶wiadczeniach. Btw - odcieñ z cyfry
mo¿na rewelacyjnie skorygowaæ choæby przy pomocy bezp³atnego PhotoFiltre -
prosty i doskona³y program do amatorskiej edycji zdjêæ.
Pzdr,
Artur