Re: Galeria - Minera³y ¦wiata cz. I

Autor: Sara <sara_w_at_op.pl>
Data: Thu 23 Aug 2007 - 14:30:41 MET DST

> Zgoda, ale ten b³êkit jest bladziutki i bardzo pastelowy. Jestem pewna, ¿e
> przypadku okazu z Malawi chodzi o inny pierwiastek.

O intensywno¶ci b³êkitnej barwy w chalcedonie z Wyoming decyduje
zawarto¶æ cyny. Powszechnie spotykane s± okazy z chalcedonem od barwy
mleczno b³êkitnej do niemal ciemno niebieskiej. Im wiêcej cyny tym barwa
intensywniejsza. Mo¿na to prze¶ledziec w okazach na wspomnianej stronie www.

Pozdrawiam
Sandra N.