Re: Choroba popromienna

Autor: MichalP <michaelin_at_o2.pl>
Data: Tue 14 Aug 2007 - 16:13:56 MET DST

To fakt pytania są trudne,

ponieważ w dalszym ciągu "nauka" nie wie jak życie powstało (może i
dobrze) i jaki wpływ ma promieniowanie jonizujące na życie(i w
rzeczywistości jest to dziś nieprzewidywalne), tak wiec jak dobrze
rozumiem należy wszędzie gdzie to możliwe w miarę rozsądnie ograniczać
jego emisje.

ciekawy artykuł:
http://www.sciam.com/article.cfm?articleID=B7AABF35-E7F2-99DF-309B8CEF02B5C4D7
tłumaczenie ukazało sie na łamach czasopisma "ŚWIAT NAUKI" pod tytułem
"Jak zaczęło sie życie?"

Myślę że za bardzo bagatelizujemy oddziaływanie minerałów na nas samych,
a niepoprawny optymizm może zaszkodzić zamiast pomóc.

Jeszcze raz ponawiam pytanie:
Gdzie można kupić w miarę dobry licznik Gaigera i czy da sie nim
zmierzyć(dokładnie wykonać pomiar) stopień napromieniowania prócz
minerałów, powietrza, wody i żywność oraz ubrania?

Pozdrawiam,
Michał.