Re: identyfikacja minerałów

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Wed 11 Jul 2007 - 21:02:08 MET DST

On 10 Lip, 08:31, "tomasz ferenc" <nemecze...@wp.pl> wrote:
> Witam wszystkich uczestników forum. Kolejny raz zwracam się z prośbą.
> Tym razem chodzi o identyfikacje minerałów pochodzących z kamieniołomuJegłowa.
> Do kamieniołomu wybrałem się w minioną niedzielę.
> W samym kamieniołomie niewiele można znalezć ale w przylegajacym do
> kamieniołomu terenie są czynne stanowiska z całkiem ładnymi szczotkami
> kryształów górskch.Oczywiście nie jest łatwo je zlokalizować - konieczna
> rozmowa z tubylcami.
> Podaję link do zdjęć i proszę o identyfikacjęhttp://nemeczek21.fotosik.pl/albumy/225466.html

> [...]

zdjęcia są nieostre .
ja byłem w Jegłowej w sobotę i faktycznie w kamieniołomie znalazłem
tylko garść kryształów 1-2 cm , ale minerału , który pokazujesz nie
widziałem . Byłem w jegłowej kilkanaście lat temu i znalazłem na
hałdach koło głównej drogi kryształy dł.do 5 cm . obecnie rośnie tam
las. jeżeli możesz to opisz gdzie znalazłeś szczotki i te zielone
kamienie - może się jeszcze tam wybiorę . Byłem też w Szklarach , ale
też znalazłem tylko okruchy chryzoprazu . Podobnie kilkanaście lat
temu znalazłem okazy ok. 5-10 cm oraz podobnej wielkości chalcedony i
opale . może ma ktoś szkic lub opis gdzie można je znaleźć.
"tubylcy"pytali czy idę do części północnej , ale nie byli wylewni.
może w przyszłym tygodniu zrobię fotki moich zbiorów i zamieszczę na
fotosik.pl