Re: {Spam?(0)}Re: Pomoże ktoś zidentyfikować okaz?

Autor: Katarzyna S. <addar7_at_gmail.com>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 08:59:01 MET DST

właśnie o to mi chodzi, o podanie jakim przedmiotem ten okaz daje się
zarysować (paznokieć, gwóźdź, szkło), wtedy mniej więcej będziemy się
orientować co do twardości okazu. Wydaje mi się, że to może być jakaś forma
węglanu wapnia, bo kalcyty "mają w zwyczaju" przybierać wszelkie możliwe
formy i barwy, połyski też już widziałam różne. Miałam nawet w ręku
niezwykły okaz (znajduje się w zbiorach Muzeum
Mineralogiczno-Paleontologicznego Wydziału Geologii UW, niestety nie
pamiętam skąd pochodził), który miał połysk już nawet nie szklisty ale wręcz
diamentowy. I przy okazji można by jeszcze kapnąć na okaz kropelkę HCl ;)
Jak ktoś nie ma kwasiku można go z powodzeniem zastąpić ogrzanym octem,
który również burzy z węglanem wapnia tylko już nieco mniej intensywnie.