Re: {Spam?(0)} Re: Australijczycywydobędą uran z Sudetów?

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Wed 23 May 2007 - 19:03:45 MET DST

Użytkownik "Marek J. Battek" <marek@silez.pl> napisał w wiadomości
news:mailman.219.1179937575.5751.mineraly@man.lodz.pl...

> Moim zdaniem to kolejny humbug dla zrobienia wierszówki przez
> słabo zorientowanego dziennikarza.

Cześć Marku.
Latem zeszłego roku, pracownicy czeskiej firmy Diamo
dokonali inwentaryzacji terenu byłej kopalni uranu w Zalesiu.
Widoczne na powierzchni zaślepione szyby wentylacyjne
i niektóre pola na których są zlokalizowane hałdy zostały
na nowo oznakowane. Oprócz właściwych danym obiektom
symboli, na nowo rozmieszczonych w terenie tabliczkach
informacyjnych można odczytać nazwę (teraz jej niestety
nie pamiętam) jakiejś górniczej spółki z czeskiego
Pribramu. Nie wiem ile w tym prawdy, ale nasz wspólny
znajomy z Zalesia wspominał mi o tym, że inwentaryzacja
została przeprowadzona w związku z przejęciem kopalni
przez nowego właściciela, którego zamiarem jest ponowna
eksploatacja rud uranu w bliżej nieokreślonej przyszłości,
lub też alternatywnie wykorzystanie starych wyrobisk do
składowania w nich niebezpiecznych odpadów.
Cóż... Pożyjemy, zobaczymy... :-)

                                                 Andrzej