Re: Australijczycy wydobędą uran z Sudetów?

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Wed 23 May 2007 - 15:17:25 MET DST

Użytkownik "Wojciech Pawlak" <wojciech_pawlak@gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.215.1179920440.5751.mineraly@man.lodz.pl...

> [...] Myslicie, ze rzeczywiscie jest jeszcze szansa na eksploatacje
> w Sudetach rudy uranowej? Troche mnie dziwi, ze prasowo -
> radiowy news nie mowi nic o Czechach. Przeciez Zalesie wydaje
> sie nieco bardziej perspektywiczne niz Kletno.

Mnie też, choć wolałbym żeby Zalesie pozostało takim jakie jest,
zaś przed wyrobieniem sobie opinii o ewentualnej eksploatacji rud
uranu w Sudetach zapoznaj się z poniższym tekstem:
Rybnica bez kamieniołomu.
"Sukcesem zakończyły się starania przeciwników budowy
kolejnego kamieniołomu w Rybnicy Leśnej. Wojewódzki
Sąd Administracyjny w Warszawie orzekł uchylenie zgody
wojewody na budowę kamieniołomu. Według sędziny,
która wydała wyrok, nie uwzględniono wielu aspektów
przedsięwzięcia, w tym możliwości naruszenia złóż
geologicznych, co w konsekwencji mogło doprowadzić do
zwiększonego promieniowania rud uranu, znajdujących się
w tym rejonie.
Nie jest znana dokładna skala niebezpieczeństwa, bowiem
trzeba by wykonać wiele specjalistycznych ekspertyz,
niemniej jednak zagrożenie istnieje i na jego wystąpienie nie
można się zgodzić. Mieszkańcy odetchnęli z ulgą, podobnie
jak turyści, korzystający ze szlaków i tras narciarskich
w rejonie Przełęczy Trzech Dolin, na której stoi popularne
schronisko Andrzejówka. Odmienne nastroje panują
w mieroszowskim Urzędzie Gminy, gdzie z inwestycją
wiązano nadzieje na zmniejszenie bezrobocia i spore zyski."
Notatka pochodzi z miesięcznika Sudety nr 3 / 72 / marzec 2007.

Ja tam nie wątpię w górnicze talenty Australijczyków, ale
czy oni poradzą sobie np. z sędzią sądu administracyjnego? :-)

                                                      Andrzej