Radioaktywność meteorytów?

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 22:54:09 MET DST

Chyba uchodzę za specjalistę w temacie (prawdziwych
specjalistów, jeśli tu trafią przepraszam za chełpliwy ton, :-)
bo otrzymałem dziś na priv zapytanie o radioaktywność
meteorytów - są, czy też nie są one radioaktywne? Myślę,
że może z tym być podobnie jak z niektórymi skałami,
czy materiałami budowlanymi, które radioaktywne nie są,
ale jeśli się do nich dobrać za pomocą odpowiedniej
aparatury, to okazuje się, że zawierają minimalne ilości
radioaktywnych pierwiastków i zatem są w jakimś tam
minimalnym stopniu radioaktywne. W internecie można
odnaleźć wyniki pomiarów okładzin ze skał naturalnych
i niektórych innych materiałów budowlanych. Pytanie,
czy ktoś z Was spotkał się gdzieś z wynikami podobnych
pomiarów przeprowadzonych na materii z kosmosu?
Jeśli tak, proszę o przybliżenie nam tego zagadnienia.

                                            Andrzej