Re: Re: Re: Co to za kamien??

Autor: <pprzybyszewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 27 Apr 2007 - 16:13:49 MET DST

No tak, teraz jasne staje się, dlaczego okazy mają taką nietypowa jak na
eratyki postać. Do Kotliny Kłodzkiej nie sięgało żadne z plejstoceńskich
zlodowaceń, zatem anjprawdopodobniej nie są to granitoidy sjandynawskie,
lecz jakieś lokalne skały: krzemienie, łupki kwarcytowe, granitoidy czy
gnejsy, których pełno w masywach otaczających kotlinę kłodzką. Otoczenie to
raczej efekt dzialania wody niż lodowca.

Pozdrowienia

Piotr Przybyszewski