Re: Re: Re: Odp: Odmień swój weekend, czyli jak to się robi w Nowym Meksyku... :-= )

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Fri 29 Dec 2006 - 00:22:32 MET

> Pytal Pan o mineral, zreszta dalej bede sie upieral przy swoim :)

Owszem pytalem w pospiechu tylko o mineraly, ale myslalem tez o skalach,
mea culpa. :)

> pumeks swa niewielka gestosc zawdziecza duzej porowatosci a nie
> gestosci mineralów go tworzacych. Zreszta na panskim linku pisze, ze

Oczywiscie, ale mimo tego wyznacza sie jego gestosc jako calosci.

> odpowiada skladem m.in. ryolitowi, wiec mineraly wchodzace w jego sklad
> to przede wszystkim kwarc, K-skalenie i plagioklazy. pozdrawiam

Ale jest to raczej skala jednolita pod wzgledem skladu (w tym sensie
moznaby ja podciagnac do mineralu), tak jak szklo jest jednolite, bez
wyroznien oddzielnych makroskopowo, a moze nawet i mikroskopowo
(przynajmniej pod mikroskopem optycznym) widocznych skupien mineralow.

ak