Ciekawe muzeum

Autor: <pprzybyszewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 22:08:27 MET DST

Chce wszystkim polecić bardzo ciekawe muzeum mineralogiczne. Jest to jedyna
znana mi prywatna placowka tego rodzaju. Miesci sie w Swietej Tatarzynie.
Trafilem tam toche przypadkiem w pewien mrozny, styczniowy wieczor tego
roku. Wlasciciel jest "pozytywnie zakrecony" na punkcie geologii i
mineralogi. Muzeum jest wylacznie jego dzielem, stworzonym w zaadaptowanym
budynku jakies stolowki, czy czyms w tym rodzaju - jest to wolno stojacy
pawilon przy glownej (wlasciwie jedynej) ulicy w Swietej Katarzynie.
Ekspozycja bardzo ladnie przygotowana - gabloty, podswietlenie, itp, ma
charakter popularno - naukowy. Uklad espozycji klasyczny: tlenki, siarczki,
mineraly zlozone. Interezujacy jest naprawde duzy okaz krysztalu gorskiego -
podobno najwiekszy w Polsce. Ponadto troche skamienialosci, trzeba przyznac
bardziej widowiskowych niz interesujacych naukowo. Calosc tak bardziej dla
dziatwy szkolenej, choc trafiaja sie okazy, za ktore wielu koleksjonerow
oddaloby ostatnie grosze. Jesli jednak pociagniecie wlasciciela za jezyk to
macie szanse na dluga, ciekawa dyskusje, ktora i ja mialem przyjemnosc odbyc
w dlugi i strasznie zimny wieczor.

Polecam goraco!!

Piotr Przybyszewski