Re: Kletno - czy nie ma lepszych lokalizacji?

Autor: Andrzej Pe艂ka <U238_at_wp.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 14:35:49 MET DST

U偶ytkownik "Tomek Praszkier" <pra_tomek@poczta.onet.pl> napisa艂
w wiadomo艣ci news:mailman.226.1156922825.460.mineraly@man.lodz.pl...

> [...] wraz z t膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem rodzi si臋 ruch
> kolekcjonerski "na poziomie" . [...] C贸偶 do tego
> wszystkiego ma Kletno i dyskusja z tej listy? A no
> mianowicie uwa偶am, 偶e zadanie "stymulowania rozwoju
> jako艣ciowego" ruchu kolekcjonerskiego spoczywa na
> [...] do艣wiadczonych kolekcjonerach.

Gdzie oni s膮, ci do艣wiadczeni kolekcjonerzy? Gdzie oni s膮 na grupie? Czy
jeszcze jacy艣 u偶ytkownicy pl.rec.mineraly (opr贸cz Ciebie Tomku) zechc膮
zadeklarowa膰 si臋 tutaj jako do艣wiadczeni i "na poziomie"? Zach臋cam -
ujawnijcie si臋 panowie, jest tu do was kilka pyta艅 na kt贸re i ja, zbieracz
"ziemniak贸w", ch臋tnie bym us艂ysza艂 odpowied藕.

> [...] Je偶eli to od nas zale偶y "jako艣膰" ruchu kolekcjonerskiego
> to dlaczego do jego promocji (a za tak膮 rozumiem imprezy
> w stylu "Zawody Poszukiwania Minera艂贸w") wybieramy tak
> n臋dzne i bezwarto艣ciowe pod wzgl臋dem mineralogicznym
> miejsca jak Kletno???

Tomku, kogo masz na my艣li pisz膮c "wybieramy"? Sp贸jrz mo偶e tutaj -
http://www.gory.info.pl/mistrzostwa/ Co te偶 my tam widzimy w dziale
Wsp贸艂praca? Czy偶 nie Towarzystwo Geologiczne "Spirifer"? Pytasz,
"dlaczego [...] wybieramy tak n臋dzne i bezwarto艣ciowe pod wzgl臋dem
mineralogicznym miejsca jak Kletno???" - to odpowiedz, kto wybiera
i dlaczego? Czy o mineralogicznej n臋dzy Kletna dowiedzia艂e艣 si臋
dopiero po mistrzostwach i dlatego Towarzystwo wspar艂o je swoim
autorytetem, czy mo偶e sta艂o si臋 to bez Twojej wiedzy? Zwr贸膰 uwag臋
Tomku, napisa艂e艣 "n臋dzne i bezwarto艣ciowe" - te s艂owa maj膮 sw贸j
bardzo okre艣lony wyd藕wi臋k i wag臋, chcia艂oby si臋 rzec, g臋sto艣膰. Ma艂o
tego, padaj膮 tu w formie pretensji - pytam, do kogo kierowanej?

> [...] Je偶eli zapytamy ludzi, kt贸rzy s膮 "najlepsi" w temacie
> to roze艣miej膮 sie gdzy poka偶emy im najlepsze okazy
> z Kletna, Z艂otego Stoku, Jeg艂owej i dziesi膮tek innych
> tak popularnych w艣r贸d polskich zbieraczy stanowisk.

Ciekaw jestem Tomku, czy ci sami ludzie byliby r贸wnie sk艂onni do 艣miechu
gdybym owe "okazy" z Kletna wystawi艂 na aukcj臋, (nie drogo, powiedzmy
cena wywo艂awcza 5 z艂), a do reklamy "ziemniak贸w" u偶y艂 na przyk艂ad faktu
swojego cz艂onkostwa w Towarzystwie Geologicznym, "Spirifer"?
Odpowiedz - czy wtedy te偶 b臋d膮 si臋 艣mia膰 z moich "ziemniak贸w"
zebranych na popularnych w艣r贸d polskich zbieraczy stanowiskach?

> Ich du偶e zainteresowanie budz膮 natomiast okazy z inncyh
> stanowisk takich jak - Strzegom, Wi艣ni贸wka, Stanis艂aw贸w,
> Mach贸w, P艂贸czki, Lubin itd, sk臋d pochodz膮 okazy
> "艣wiatowej klasy", kt贸re bij膮 na g艂ow臋 wi臋kszo艣膰 innych -
> tak popularych w艣r贸d zbieraczy - polskich stanowisk.
> Czemu wi臋c na tej li艣cie nazwy tych lokalizacji padaja tak
> rzadko? Czemu imprez臋 organizowa膰 w miejscu takim jak
> Kletno? czemu nikt nie napisze o nowej geodzie
> w Strzegomiu?

W艂a艣nie Tomku. Zapytam jeszcze raz - gdzie oni s膮, ci najlepsi w temacie,
ci do艣wiadczeni, oraz niekiedy tak skorzy do 艣miechu kolekcjonerzy?
Gdzie oni s膮 na tej grupie? Czemu 偶aden nie zechcia艂 odpowiedzie膰,
dlaczego Kletno, 偶aden nie napisa艂 o najbardziej interesuj膮cych
lokalizacjach, o Nowej Geodzie ze Strzegomia, albo chocia偶 o Nowych
Turmalinach z Wietnamu? Czy偶by ostatnio omijali nawet Wietnam?
Postawi臋 te偶 pytanie uzupe艂niaj膮ce - kto tu jest kim, bo mo偶e na przyk艂ad,
to nie ja jestem tym kr贸tkowzrocznym leniem, tylko w艂a艣nie oni, co? Mo偶e
ja te偶 ch臋tnie bym poczyta艂 o tych wszystkich cudowno艣ciach, gdyby mi je
kto艣 tutaj w miar臋 interesuj膮co opisa艂, nie przepraszaj膮c za liter贸wki
i elegancko nie wspominaj膮c o tym, 偶e brak mu czasu, po艣wi臋ci艂 go
nieco na promocj臋 艣wiadomego, prawdziwego kolekcjonerstwa. Ale nie,
nie pojawia si臋 nic takiego, albo pojawia si臋 bardzo rzadko. Pozostaje mi
podnieca膰 si臋 byle czym (jak pi臋ciolatkowi) i niekiedy bra膰 za to "opr"...

> [...] Wszyscy "podniecaj膮 si臋" miejscami, kt贸re dobre s膮
> dla 5-letnich pocz膮tkuj膮cych kolekcjoner贸w... W mojej
> opinii za zjawisko to odpowiedzialne jest z jednej strony
> lenistwo, a z drugiej kr贸tkowzroczno艣膰. [...] W kletnie
> wystarczy 10 minut i ju偶 mamy pi臋kna kolekcj臋...
> w艂a艣ciwie czego? Z艂omu, kt贸ry nie wart jest kopni臋cia!

Czy warto艣膰 zgromadzonych przez Towarzystwo Geologiczne "Spirifer"
okaz贸w te偶 mierzysz ch臋ci膮 b膮d藕 zaniechaniem kopni臋cia? Je艣li tak, to na
ile kopniak贸w wyceniasz te najlepsze? Agresywny jeste艣 Tomku, albo co
najmniej niegrzeczny. Nie podoba mi si臋 to. Ani ja, ani 偶aden inny zbieracz
"ziemniak贸w" niczym nie zas艂u偶yli艣my na takie podsumowanie naszych,
skromnych dzia艂a艅, bo p贸ki co wszyscy cieszymy si臋 swobod膮 wyboru
zainteresowa艅 i sposobu ich realizacji. Twoje wrzaski Tomku, nic tu nie
zmieni膮. Mo偶e lepiej ryknij gdzie艣 w 艣rodowisku "Spirifera", gdzie jak s膮dz臋
ci najlepsi w temacie, prawdziwi, "klasowi" kolekcjonerzy wyst臋puj膮
w najwi臋kszym zag臋szczeniu i pewnie wielu z nich znasz osobi艣cie. Nie
pr贸bowa艂e艣 nigdy w bezpo艣redniej rozmowie zach臋ci膰 ich, by zechcieli
troch臋 wywindowa膰 poziom grupy? Spr贸buj mo偶e. Niechby stanowili
tutaj cho膰 niewielk膮 przeciwwag臋 dla "ziemniaczanych" zbieraczy zmieniaj膮c
odrobin臋 budz膮ce Tw贸j dyskomfort proporcje. Pewno i "ziemniaczanym"
mi艂o b臋dzie 艣ledzi膰 dyskusje ("merytoryczne i prowadz膮ce do szeroko
poj臋tego rozwoju") takich prawdziwych kolekcjoner贸w - pod jednym
tylko warunkiem, 偶e nie b臋d膮 oni pr贸bowali nikogo wdeptywa膰 w pod艂o偶e.
W takim przypadku mo偶emy liczy膰 jedynie na rozhu艣tanie negatywnych
emocji, a te zawsze 藕le s艂u偶膮 wymianie pogl膮d贸w - patrz do archiwum:
http://lists.man.lodz.pl/pipermail/mineraly/2006/08/0059.html Zwr贸膰
uwag臋 Tomku, 偶e "ziemniaczani" nikogo tutaj specjalnie nie atakuj膮, oni
po prostu robi膮 swoje. Tak jak potrafi膮 i na tyle, na ile ich sta膰. To nie
musi si臋 wszystkim podoba膰, ale chyba warte jest odrobiny szacunku.

> [...] Mi osobi艣cie nie chce si臋 traci膰 czasu na lokalizacje
> typu Kletno - wol臋 pojecha膰 100 razy do Strzgomia by
> zdoby膰 1 dobry okaz - to czas dobrze sp臋dzony.

No widzisz i jako艣 nikt tutaj nie usi艂uje tego u Ciebie zmieni膰, cho膰 na
pewno miewamy bardzo odmienne recepty na czas dobrze sp臋dzony.

> Jaka konkluzja tego wywodu? Promuj膮c kolekcjonerstwo
> r贸bmy to w spos贸b podnoszacy jego jako艣膰. Zorganizujmy
> nastepne zawody poszukiwania minera艂贸w w Strzegomiu,
> P艂贸czkach albo innym miejscu, w kt贸rm naprade warto
> szuka膰 okaz贸w. Dyskutujmy na tej li艣cie o lokalizacjach,
> kt贸re s膮 naprad臋 warto艣ciowe.

Bardzo prosz臋 - tylko nie oczekuj tego wszystkiego Tomku ode mnie. Nie
ten poziom (rozw贸j na poziomie pocz膮tkuj膮cego pi臋ciolatka), ja nie potrafi臋
promowa膰 i nie mam nawet takich mo偶liwo艣ci. Ja, zbieracz "ziemniak贸w",
tak jak inni, przychodz臋 si臋 tu tylko pobawi膰.

> [...] Na koniec - je偶eli dyskusje i ruch kolekcjonerski
> b臋d膮 koncentrowa膰 si臋 na tym na tym koncentruj膮 si臋 dotej
> pory to b臋dzie to odpycha膰 osoby z do艣wiadczeniem. [...]

Bardzo mi przykro, 偶e te "ziemniaczane" zabawy wyp艂aszaj膮 st膮d osoby
z do艣wiadczeniem... Zawsze wydawa艂o mi si臋, 偶e miejsca tu dosy膰 dla
nas wszystkich i ci bardziej do艣wiadczeni nie musz膮 gnie艣膰 si臋 gdzie艣
w krzakach. Je艣li si臋 myl臋, to niech wyprowadz膮 mnie z b艂臋du. Ust膮pi si臋
im wi臋cej pola. Ju偶 tu o tym wcze艣niej pisa艂em
                                                 - na pewno nie b臋dziemy
sobie przeszkadza膰.

Andrzej