Re: Kletno - czy nie ma lepszych lokalizacji?

Autor: Tomek Praszkier <pra_tomek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 11:40:53 MET DST

> A mo偶e Strzegom nie wzbudza sensacji dlatego, 偶e r贸wnie dobrze
> mo偶na by
> pisa膰 o super trafieniu chryzoberyli w Sudanie? O ile mi wiadomo
> wszystkie
> topowe okazy ze Strzegomia w polskich prywatnych r臋kach pochodz膮 z
> czas贸w
> do艣膰 zamierzch艂ych tj. przed naszym rodzimym Wielkim Skokiem w
> Prz贸d. To co
> trafi艂o do kolekcji w ostatnich latach to raczej tamtejszy standard.

Zupe艂nie si臋 z tym nie zgadzam - znam wi臋kszo艣膰 starych kolekcji
Strzegomskich i nie umywaj膮 si臋 one do wsp贸艂czesnych okaz贸w.
Oczywi艣cie, 偶e kr膮藕y du偶o legend o tym co by艂o kiedy艣 - jednak
to co jest w starych zbiorach to okazy, o kt贸rych m贸wi膰 mo偶na
jedynie w kontek艣cie historycznym.

Do zbior贸w naszego Towarzystwa trafi艂y np. w ci膮gu ostatnich lat m.
in. 2 piekne okazy fluorytu wi臋ksze ni偶 pi臋艣膰, morion 30 cm
wielko艣ci (perfekt), kryszta艂 kalcytu (czarnego) 25 cm wielko艣膰
(perfekt) i ponad 100 innych dobrych okaz贸w. Zak艂adaj膮c, 偶e trafia
do nas 1/10 okaz贸w ze Strzegomia to 艂atwo policzy膰, 偶e ilo艣膰
dobrych okaz贸w idzie w tysi膮ce sztuk!

Mo偶e niebawem pode艣l臋 fotki fluoryt贸w...

T.