Re: Saint Marie Aux Mine 2006

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Fri 01 Sep 2006 - 04:45:58 MET DST

Użytkownik "Tomek Praszkier" <pra_tomek@poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.242.1157069174.460.mineraly@man.lodz.pl...

> Na zakończenie pierwszej serii postów Saint Marie Aux Mine 2006 -
> zapraszan na krótka wycieczkę po ostatniej giełdzie w tym uroczym
> miasteczku.
> Jeżeli tego typu relacje budzą wasze zainteresowanie moge
> spróbować redagować tego typu wiadomości w miare regularnie.
> Prosze o uwagi ( m. in. czy zdjecia nie są za duże - ja mam monitor
> 24" więc trudno mi ocenić),

Zdjęcia są świetne (monitor 17'), a minerały chyba jeszcze bardziej.
Przede wszystkim jednak zapytam o sprzęt. Jakim aparatem robiłeś
zdjęcia minerałów, jakie jest niezbędne minimum parametrów dla
aparatu cyfrowego do wykonywania dobrej jakości zdjęć bliskich
obiektów?
Pierwsze wrażenia - niewątpliwe piękno okazów, ale i przytłaczające
w niektórych przypadkach ceny, owszem kolekcjonerskie klimaty, ale
brak atmosfery mineralnej przygody, "odkrycia". Jest w tym pewna
sztampa - okaz, cena, kupuj, albo nie kupuj. Człowiek z pieniędzmi
i kolekcjonerską "żyłką" z pewnością będzie się tam doskonale bawił,
ale dla ubogich, niedzielnych rozgrzebywaczy hałd to trochę duszna
atmosfera. Oczywiście to nie zmienia faktu, że z przyjemnością się
te zdjęcia ogląda i jeśli pojawi się tu cykl tego rodzaju publikacji,
to na pewno zawsze zarzucę tam chętnie okiem. Po głowie kręci mi
się jeszcze parę pytań, ale na nie przyjdzie pora jak wyjdę z szoku
po tych Twoich zdjęciach.

                                                         Andrzej