Re: Re: Agat w Kletnie? - never ever!

Autor: Bartek Komorowski <bkomorowski_at_op.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 11:51:58 MET DST

W odpowiedzi mogę powiedzieć ze chalkozynu nigdy mi sie nie udalo dostac w Kletnie ale na moich oczach widzialem kolegę co wyciągnał piekna czerwonawo-bordową brylę z cienkim naskorupieniem.

Co wiecej moge dodac ze wystepuje w Kletnie przepiekny Bornit ale ten najczesciej wystepuje w malych skupieniach acz wiem ze Piotr Gut ma w swojej kolekcji wspanialy okaz duzego naskorupienia bornitu.

Co do malachitu to wystepuje w Kletnie jako forma krystaliczna mam kilka okazów jak i naciekowa w warstwach do 3 milimetrow grubosci.
formy naciekowe sa czestsze i mozna znalesc je w towarzystwie chryzokoli jak i roznorakich mineralow wtornych rozpadu miedzi.

to tyle.
Pozdrawiam
Bartek