Trylobity z Gór Świętokrzyskich za amonity z Ojcowa

Autor: <pprzybyszewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 Jun 2006 - 13:16:31 MET DST

Czy ktoś z szanownego koleżeństwa nie zna przypadkiem jakieś dobrej odkrywki
z trylobitami w Górach Świętokrzyskich? Chodzi mi o bardzo konkretne
określenie lokalizacji z opisem jak dojść i co można znaleźć - najlepiej na
podstawie własnych doświadczeń. W rewanżu mogę ujawnić bardzo ciekawą i
świeżą odkrywkę amonitów w Ojcowie. Trzeba poprosić właściciela posesji
Ojcow 35 o pozwolenie pogrzebania za garażem (bez pozwolenia nie radzę z
powodu wielkiego psa). Wybierano tam kamień na ogrodzenie (nota bene w
ogrodzeniu wmurowano kilka bardzo atrakcyjnych okazów). Ja sam za tym
garażem zebrałem kilka bardzo ładnych amonitow i koralowców (choc żaden
cały). Na pewno jeszcze dużo zostało. Znalezione okazy wstępnie
zakwalifikowałem do gatunku Parkinsonia, co wskazuje na kredę środkową.

Będę wdzięczny za wiadomości dotyczące odkrywek z trylobitami.

Pozdrowienia

Piotr Przybyszewski