Re: Jeszcze o "wężach" :-)

Autor: Marek J. Battek <Marek.Battek_at_pwr.wroc.pl>
Data: Mon 27 Feb 2006 - 08:50:44 MET

> Przy okazji jeszcze jedno spostrzeżenie. Na większości tych
> planów które dostałem rzuca się w oczy bardzo mały udział
> uranowych żył w masie otaczającego je materiału skalnego.
> Nigdy nie uczyłem się geologii i przyznam zaskoczyło mnie,
> że są tu odnotowane nawet żyły grubości paru centymetrów.
> Wprawdzie, jak napisał mój czeski znajomy, to właśnie owe
> żyłki stanowiły "velmi kvalitní smolinec" (wysokiej jakości
> rudę), ale i tak bardzo wyraźnie widać z planów, ile trzeba
> było nadkładać harówy żeby te drobiazgi wyrwać z ziemi.
>

> Andrzej.

Złoże U o średniej zawartosci 0,1% jest uważane za dobre, a zatem chodzi tu o 1
kg w tonie rudy. W rzeczywistości eksploatuje się złoża uboższe (w Polsce chyba
wszyskie były wyraźnie uboższe).
O ile pamietam, na miedzi uważa się za dobry _urobek_ o zawartości 0,5% Cu, a
więc już po wstępnej ocenie, co warto wybierać.

                                     Marek