Re: skałki

Autor: fosylny <fosylny_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Jan 2006 - 11:22:37 MET

Użytkownik "Janek" <arosdh@interia.pl> napisał w wiadomości
news:dql48f$340$1@nemesis.news.tpi.pl...

> nie znam sie na tym ale przychodzi mi do głowy albo trawertyn albo jakiś
> marmur...

Na moje oko, chociaż specjalistą nie jestem nie jest to ani marmur ani tym
bardziej trawertyn.
Trawertyn powinien charakteryzować się znaczną porowatością, marmur
natomiast jest na przełamie błyszczący, a te okazy raczej matowe są.
Gdybyś cokolwiek więcej wspomniał o nich, np. skąd pochodzą, można wówczas
próbować zawężać obszar poszukiwań.
Wg mnie, opierając się wyłącznie na czarnobiałych zdjęciach na dodatek bez
skali jest to skała osadowa typu mułowca lub czegoś o podobnej frakcji.